Субота, 12.07.2025, 19:10
Вітаю Вас Гість | RSS

Персональний сайт вчителя географії Луценко Яни Олександрівни

Категорії розділу
...Це цікаво
....Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

У категорії матеріалів: 13
Показано матеріалів: 1-10
Сторінки: 1 2 »

Сортувати за: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам

Сценарій новорічної вистави для старшокласників «Новорічне диво»

                            

Мої статті | Переглядів: 936 | Додав: вчитель | Дата: 27.11.2016 | Коментарі (0)

Географічна вікторина

"Всезнайко"

Географічна вікторина – інтелектуальна гра серед учнів школи, яка проводиться з метою підвищення інтересу до вивчення географії, виявлення рівня обізнаності учнями даного предмету, виявлення обдарованості серед школярів. Проводиться як позакласний захід, елемент природничого тижня або ж навіть у вигляді інтернет-вікторини.

Учасниками є учні 6-11 класів до 10 осіб. До складу журі залучають вчителі, учні старших класів. Завдання журі фіксувати правильні відповіді і підраховувати бали для кожного учасника, а також допомагати  ведучим у виявленні послідовності підняття руки або картки для відповіді. Ведучий – особа, яка керує порядком проходження вікторини, оголошує правила і запитання, надає слово для відповіді, підтверджує або заперечує їх.

Вікторина складається з трьох турів.

В першому турі (чвертьфіналі) приймають участь до 10 учасників. На запитання відповідає той, хто першим підняв руку чи картку. Якщо відповідь неправильна – то відповідає той, хто другим підняв руку, якщо він неправий, то третій. Якщо третій відповів неправильно – питання знімається. Кількість запитань може бути різною. За кожну правильну відповідь додається 5 балів. За неправильну знімається 3 бали. У другий тур переходять ті учні, хто набрав 20% правильних відповідей (але не більше 5 учасників).

Другий тур (півфінал) проходить аналогічно першому. В третій тур (фінал) виходять два учні, які набрали найбільшу загальну суму балів за І і ІІ тури.

У фіналі на кожне запитання відповідають по черзі. Першим відповідає той, хто набрав більше балів у попередніх турах. Якщо учень не знає відповіді на запитання, то право відповідати надається другому, при цьому черга зберігається. Якщо учень не знає відповіді і передає право на відповідь іншому учаснику, у нього знімається 2 бали. Учень може замовити підказку, але при цьому в нього знімається 1 бал.

Примітка. На запитання "які?" може бути відповідь "ніякі".

Запитання супроводжуються демонструванням відповідного зображення на екран.

Запитання І туру.

1.Хто автор цього глобуса (Глобус Бехайма).

2.Як називається дане зображення місцевості? (аерофотознімок).

3.Що таке "кріки"?(річки в Австрація, що пересихають)

4.Серце цієї людини поховане в Африці, а тіло у Великій Британії. Хто це? (Давид Лівінгстон).

5.Перед вами емблема міжнародної організації. Яка її назва? (НАТО)

6.Кажуть, що про цей прилад, що він часто падає. Що це за прилад? (барометр).

7.Які опади випадають з даних хмар? (перисті – ніякі)

8.Яка назва даної тематичної карти? (карта природних зон Євразії)

9.Яку корисну копалину позначає даний знак? (золото)

10.Це не цирк і не амфітеатр. Що це? (кар'єр).

 

Запитання ІІ туру.

1.Які види атмосферної циркуляції приносять влітку похмуру і прохолодну погоду, іноді з опадами, а в взимку відлиги, снігопади або дощі (циклони)

2.Перед вами емблема міжнародної організації. Яка її назва? (ООН)

3.Який географічний об'єкт відображає дане фото (архіпелаг).

4.Що це за прилад? (гномон)

5.Це ведмедиця Велика чи Мала? (Мала).

6.На який магнітний полюс завжди вказує червона стрілка компасу? (південний)

7.Для чого призначений даний прилад? (курвіметр – для вимірювання шляху на карті).

8.Як називається і що відображає дана діаграма? (роза вітрів - повторюваність вітрів)

9.Який процес відображений на даному зображенні (вимірювання глибин ехолотом).

10.Перед вами частина герба держави. Яка це держава. (Австралія).

 

Запитання ІІІ туру.

1.Ця людина займається вирішенням основних глобальних і локальних проблем людства, очолює найдієвішу і найвпливовішу організацію світу. Хто ця людина? (генеральний секретар ООН Пан Гі Мун).

2.Перед вами емблема міжнародної організації. Яка її назва? (СОТ)

Підказка: Україна стала її членом у 2008 році.

3.Яка загальна назва цих озер? (Великі озера).

Підказка: знаходять в Північній Америці.

4.Як називається даний півострів? (Сомалійський)

Підказка: його ще називають рогом, омивається Індійським океаном.

5.Як утворилися дані споруди? (сталактити)

Підказка: їх походження подібне до походження бурульок, утворюються в печерах.

6.В якій проекції виконана дана карта? (циліндричній)

Підказка: це не азимутальна проекція.

7.В Америці його називають торнадо. Як його називають в південно-східній Азії? (тайфун)

8.В якому місті і країні знаходиться дана споруда? (статуя Христа – Ріо-де-Жанейро, Бразилія)

Підказка: це країна єдина країна Латинської Америки, де розмовляють португальською мовою.

9.Ландшафт якої країни перед вами? (ОАЕ)

Підказка: це штучні острови, це казково багата країна.

10.Перед вами європейська країна. Яка це країна?

Підказка: за площею вона друга в Європі після України.



 

Мої статті | Переглядів: 649 | Додав: вчитель | Дата: 02.03.2016 | Коментарі (0)

Свято «Народні традиції в моїй родині»

 

Мета:  познайомити учнів з традиціями, обрядами, святами у кожній родині, з народними повір’ями, легендами, пов’язаними з родинними звичаями; виховувати любов до свого народу, країни, родини, бажання зберігати традиції родини; розвивати навички культурної поведінки. 

Вік учнів: 11-12 років.

Тривалість: 1 година.

Обладнання:   український одяг, хліб, сіль, рушники, назви світлиць, дерево-родовід, цукерки, пиріжки, гроші, гілочки  верби, гербарій лікарських рослин, чай, талісмани квітів.                                                 

 Куточок класу виділений під світлицю. Звучать українські пісні. Гостей зустрічають хлібом – сіллю на вишитому рушнику дівчина і хлопець в українському  одязі.

                               (українська музика  «Україно»)

Ведучий 1: За доброю традицією, ми сьогодні зустрічаємо дорогих гостей на нашому родинному святі хлібом – сіллю.

                                (вручається хліб-сіль)

Ведучий 2: Щиро запрошуємо у нашу своєрідну світлицю.

Ведучий 1: Сьогодні ми раді вітати дорогих гостей у нашій світлиці. На нашому святі зібралися ті, кому не байдуже, як далі будуть зберігатися і примножуватися наші прадавні звичаї, традиції, обряди.

Ведучий 2: Про них нам і розкажуть дівчата і хлопці. У кожній сім’ї, в кожній хаті є свої звичаї, традиції і обряди.

Рушник на стіні. Давній наш звичай. Не було, здається, жодної на Україні оселі, котрої б не прикрашали рушниками.

Ведучий 1: Хата без рушників, казали в народі, що родина без дітей. По тому, скільки і які були рушники,  створювалася думка про жінку, її дочок. Запрошуємо у Світлицю Рушникову.

Мати: У нашій родині рушник здавна передається з покоління в покоління. Рушник слугував не лише окрасою світлиці. На вишиваний рушник приймала повитуха немовля. На щастя на долю давала мати його, коли виряджала в дорогу сина, щоб оберігав від усякого лиха.

Дівчата! А чи знаєте ви, яке призначення має рушник на сучасному весіллі?

(відповіді дітей)

Мати: А чи вмієте ви вибирати узор на рушник?

Донька: Мамо, а скажіть, який краще візерунок на рушники брати, щоб такі були гарні …, ну … щоб такі, як ще ні в кого не було?

Мати: Рушники вміють говорити, по них людську долю читати можна. Я бережу ще рушники своєї матері, бабусі, бо вони були хорошими вишивальницями.

Донька: Ой, мамо, покажіть нам ті рушники!

                           (жінка дістає і показує усім)

Мати: Коли збиратиметесь, заміж придивляйтеся уважно до вишивки, що цвістиме на вашому весільному рушнику. Мудрі люди кажуть, що від тієї вишивки і доля залежатиме. Низ рушника – то світ пращурів: квіти і листя мусять дивитися вниз, аби усі померлі родичі благословили ваш шлюб. Середина рушника – то радість і надії нареченої. І вишиті у середині мають бути квіти лілеї, очерет. Вони – дівочий цвіт, колоски – аби було в її хаті достатку усякого.  У верхній же частині рушника має бути дерево життя, а на ньому обов’язково дві пташки у вітах – аби щастя і злагода були у родині.

Донька: Мереживом виткане наше життя. Душею свій час відчуваєш. І буде настільки цікавим буття,Які в нього нитки вплітаєш. І все, що хвилює твої почуття, Передано кимсь вже чудово. Повірте, це дивне таке відчуття, Як з пензлем змагається слово.

Ведучий 1:  Шануй батька і неньку – буде тобі скрізь гарненько.  У кожній родині свої звичаї, а в сім’ї Давиденко вивчають свій родовід.

Дівчинка: Подивіться на малюнок дерева. Які в нього корені, як багато гілок! Внизу вони товсті, а ті, що зверху, - маленькі. Кожну родину можна порівняти з цим деревом: корені – то мої пращури, стовбури – прадіди, великі гілки – мої дідусі та бабусі, а потім – мої тато й мама, а на самому вершечку – наймолодше покоління – це ми. Від кожної гілки відходять ще гілочки – це мої родичі, брати та сестри, тітки, дядько. Знати імена своїх рідних – це знати свій родовід. Як звати твоїх прадідів і чим вони займалися?

                                  (розповідь про свій родовід)

Ведучий 2: Наступна світлиця «Щедриків і Маланок».  Щедрівка – це щедрі побажання рідним і близьким, щедре частування гостей, побажання статків у наступному році.

Хлопець 1: Щедрівки – відбивали настрої і бажання простого народу, будили його уяву про краще життя, зачаровували слухачів щедрістю слова. цим забезпечували собі довге життя.

 

Мої статті | Переглядів: 390 | Додав: вчитель | Дата: 06.02.2016 | Коментарі (0)

Географічний брейн-ринг

 «По той бік екватору»

Мета: закріпити знання з теми «Материки південних широт», розширити кругозір учнів, підвищити інтерес учнів до предмету.

Обладнання: фізична карта півкуль, фізичні карти Австралії, Антарктиди, Південної Америки, комп’ютер, мультимедійний проектор, годинник із секундною стрілкою, дзвіночки.

                                                                                    Правила гри

1. Гра проводиться між двома командами.

2. Завдання команд – дати правильні відповіді на всі поставленні запитання раніше, ніж це зробить інша команда. За кожну правильну відповідь, що дана вчасно і раніше, команда одержує 1 бал.

3. Ведучий оголошує раунд, ставить запитання й вимовляє слово «час», при цьому він запускає механізм відліку часу на обміркування, що дорівнює 1-й хвилині.

4. Команда, що бажає дати відповідь, сигналізує про це дзвіночком.

5. Після того, як команда одержала право відповіді, капітан команди називає гравця, який буде відповідати.

6. Якщо відповідь правильна – команда отримує один бал. У протилежному випадку ведучий оголошує, що відповідь неправильна, і знову запускає механізм відліку, дозволяючи грати іншій команді.

7. Виграє команда, яка набрала більшу кількість балів.

Бій 1. Австралія

1. Він утворюється там, де великі опади чергуються з довготривалими посухами. Якщо він евкаліптовий – мамі, якщо акацієвий – мульга (скреб).

2. Якелихо з’явилося в Австралії у 1859 році? (кролі)

3. Його ім’я серед відкривачів континенту. Він планував відкрити ще один, але й сам цього не зробив і надовго відбив охоту в усіх інших. Про кого мова? (Джеймс Кук)

4. Кенгуру та Ему – державні символи Австралії, зображені на гербі. Де можна побачити зображення лірохвоста, єхидни, качкодзьоба? (на монетах)

5. На австралійському телебаченні працює спеціальний огляд по вовні. Кого? (овець)

Бій 2. Антарктида

1. Обєкт  розташовано на острові Галіндез в 3000 км від Південного полюса. Це 2 гектари кам’янисто-льодяної суші, яку омиває Тихий океан. Взимку тут мінімальна температура -63, влітку +4…+8. А ще – чути українську мову. (НДС «Академік Вернадський»)

 2.  Назвіть ім’я першого українця, що побував в Антарктиді. (Антон Омельченко)

3. Вони мали однакову мету, але по різному до неї йшли. Один казав: «Перемагає той, у кого все в порядку», інший: «Вони першими досягли полюса. Жахливе розчарування». Про кого річ? (Р. Амундсен, Р. Скотт).

4.  Символ Антарктиди. (Пінгвін)

5. Серед подібних собі вона виділяється крутим характером. Її постійний супутник – вітер. Мудрі книги називають її АЦТ. Як звемо її ми? (Течія Західних Вітрів)

Бій 3. Південна Америка

1. У 1997 році на вершині Аконкагуа затріпотів український прапор. Якій події присвячувалося це сходження? (100 років з появи українців на материку)

2. Південноамериканську річку Оріноко об’єднує з Нілом, Нігером, Доном те, що в перекладі з мови корінних мешканців всі назви звучать однаково. Як? (Річка)

3. Закінчить  вираз: Конго + Міссісіпі + Янцзи + Об = … (Амазонка)

4. Як називається пліт, на якому здійснював подорож Т. Хейердал. (Ра)

5. Південноамериканські племена здавна вирощували приручених тварин – ламу, альпака. А тільки з приходом Х. Колумба вони навчилися: а) смажити м'ясо; б) пити молоко; в) вичиняти шкіру.

Підбиття підсумків, визначення команди переможниці та найактивнішого гравця.

Мої статті | Переглядів: 347 | Додав: вчитель | Дата: 06.02.2016 | Коментарі (0)

ГЕОГРАФІЧНА ГРА ДЛЯ 6 – 7 КЛАСІВ

Мета: закріпити та систематизувати здобуті знання; розвивати пам'ять, увагу; формувати вміння аналізувати, висловлювати свою думку, робити висновки; формувати артистичні здібності учнів; розвивати інтерес до географії.

ХІД ГРИ

I.  Представлення учасників гри. У грі беруть участь дві команди.

II. Повідомлення правил: гра складається із п'яти конкурсів. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Хто набере більшу кількість балів, той і переміг.

Ведуча               

Чим географія нас приваблює?

Тим, що нові висвітлює обрії.

Тим, що весь світ нам завжди відкриває

І жити цікаво нам всім дозволяє.

Без віз переходимо різні кордони,

Нас не зупинять жодні перепони.

Науки цікавішої у світі немає

Хто з нами не згоден? Таких тут немає!

Ведучий

Ми радо вітаємо вас, любі друзі.

Веселий лиш сміх — тут нема місця тузі.

Знайомтесь, спілкуйтесь, знаходьте тут друзів.

Представляємо учасників конкурсу. (Перечислює команди)

Представляємо членів журі.

Ведуча. Запрошуємо до столу журі капітанів команд для жеребкування.

Ведуча ("після жеребкування). Переходимо до візитки – першого конкурсу нашої мандрівки. За 3 хвилини команди повинні розповісти про себе. Максимальна оцінка — 5 балів.) розпочинає команда, яка витягла 1-й номер під час жеребкування.

Ведучий

Кличуть нас материки і океани,

Кличуть таємниці дивних міст,

І, здасться нам, хто не мандрує,

Той не знайде сенс життя,

А може, й його зміст.

І для того, щоб знайти сенс життя та його зміст пропоную відправитьсь у подорож навколо світу за 5 хвилин. Як це, запитаєте ви? Дуже просто відповім.

Конкурс 1 «Ми мандрівники».

Капітани команд отримують карту подорожі з нанесеними 6 об’єктами, а завдання команд описати маршрут подорожі назвавши ті об’єкти які включені до маршруту.

Конкурс 2 «Юні метеорологи».

  1. Чим визначити напрямок вітру? (Флюгером)
  2. Чим вимірюють вологість повітря? (Гігрометром)
  3. Рух повітря в горизонтальному напрямку. (Вітер)
  4. Волога, яка випадає на земну поверхню. (Опади)
  5. Льодяні частини, які випадають під час грози. (Град)
  6. Вітри катастрофічної сили. (Урагани)
  7. Без рук, без ніг, а ворота відчиняє. (Вітер)
  8. Різнобарвне коромисло через річку повисло. (Веселка)

 

  1. Чим вимірюють висоту снігового покриву? (Сніговою рейкою)
  2. Чим визначити тиск повітря? (Барометром
  3. Скупчення води на висоті в повітрі. (Хмари)
  4. Передбачення погоди. (Прогноз)
  5. Випадання сильного дощу за короткий час. (Злива)
  1. Поява низької температури повітря на початку осені, наприкінці весни! (Приморозок)
  2. Я вода, і на воді плаваю. (Лід (крига))
  3. На дворі горою, а в хаті — водою. (Сніг)

 

Ведучий. І за картою ми орієнтуємось і про непогоду ми знаємо, а що ви будете робити шановні ерудити, якщо ваша карта намокне і розвалиться на шматки? Звісно що, ви її склеїте.

Ось і у мене є три фрагменти карти які потребують негайної реставрації. Хто першим складе карту – отримує 3 бали, другим – 2.

Конкурс 3 «Реставратори»

Конкурс 4 конкурс капітанів

Кожен капітан по – черзі отримує 5 географічних термінів і повинен точної сформулювати. Оцінюється правильність відповіді  - 1 бал

  1. Погода, флюгер, рельєф, затока, плоскогір’я
  2. Клімат, річка, атмосферний тиск, протока, високі гори.

Конкурс 5 Інтелектуальний «Запитання з чорної скрині»

Капітани команд по черзі тягнуть жеребки з запитаннями 1 запитання – 1 бал виграє команда, яка набере максимальну кількість балів.

1. Хто здійснив першу навколосвітню подорож? (Ф. Магеллан)

2. Найдовша річка. (Ніл)

3. Великий острів на схід від Африки. (Мадагаскар)

4. Протока, що відділяє Африку від Євразії. (Гібралтарська

5. Найбільший водоспад в Африці. (Вікторія)

6. Найбільший за площею океан Землі? (Тихий)

7. Найсолоніше море світу? (Червоне)

8. Кінцева стадія розвитку яру. (Балка)

9. Колір, яким на картах позначають низовини. (Зелений)

1. Затока на заході Африки. (Гвінейська)

2. Який канал роз'єднав Африку з Азією? (Суецький)

3. Які океани омивають береги Африки? (Атлантичний та Індійський)

4. Гори, які відділяють Європу від Азії. (Уральські)

5. На честь кого назвали частину світу Америку? (Амеріго Веспуччі)

6. Підводні гори, що лежать на межах літосферних плит. (Серединно-океанічні хребти)

7. Найхолодніший океан Землі (Північний льодовитий океан)

8. Вчений, який першим створив телескоп. (Галілей)

9. Гарячі джерела, які періодично викидають фонтани води та пари. (Гейзери)

Ведуча. Слово для підбиття підсумків надається журі.

Ведучий

Ми бажаємо вам завжди

Мрії в дійсність привести.

Й сонця промені хай зігрівають вас

Ведуча

І в легкий час і у важкий час.

Ми бажаємо щастя вам,

І воно має прийти.

Хай доля радість вам дає,

Нехай веселка виграє,

Вирує щастя, і краса росте,

І дружба наша пишним цвітом зацвіте.

 

Мої статті | Переглядів: 487 | Додав: вчитель | Дата: 06.02.2016 | Коментарі (0)

ГРА ДЛЯ УЧНІВ 5–6 КЛАСІВ

1-й ведучий. Доброго дня. Вітаю учасників конкурсу.

2-й ведучий. Умови  конкурсу прості — необхідно відгадати загадки. За кожну правильну відгадку команда отримує один бал.

1-й ведучий. Загадка першій команді:

Ні у вогні не горить, ні у воді не тоне.

                                                            (Крига)

2-й ведучий. Загадка для другої команди:

Срібний кинджал

Хвильку в хаті полежав —

І зовсім розтанув.

                        (Бурулька)

1-й ведучий. Друга загадка для першої команди:

Маю я короткий вік,

Бо живу всього лиш рік.

Худну я із кожним днем

І зовусь...

                        (Календарем)

2-й ведучий. Загадка для другої команди:

Коли всі квітки зів’яли,

На чорну землю ми упали —

Накрили килимом пухнастим,

А ще мереживом сріблястим,

Адже не гірші ми за квіти.

                        (Сніжинки)

1-й ведучий. Зима дивує нас казковими малюнками на вікнах, а ми спробуємо здивувати її своїми. До вашої уваги конкурс юних художників «Намалюй сніговика».

2-й ведучий. До вашої уваги — умови конкурсу. Конкурс проводиться із зав’язаними очима. Перший учасник команди малює нижню кулю, другий — середню, третій — верхню, четвертий — відро на голові сніговика, п’ятий — руки, шостий оздоблює одяг сніговика ґудзиками, малює йому очі, ніс, рот, сьомий робить останній штрих — домальовує мітлу.

1-й ведучий. Виграє та команда, чий сніговик буде більш подібний до оригіналу.

2-й ведучий. Цей конкурс оцінюється у 2 бали.

1-й ведучий. А зараз до вашої уваги конкурс «Бліц-турнір».

2-й ведучий. Нагадуємо умови цього конкурсу. Кожній команді буде поставлено кілька запитань. Відповіді на ці запитання треба давати швидко і лаконічно. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал.

Питання для першої команди

1.  Помічник Діда Мороза. (Сніговик)

2.  Знаряддя для відкидання снігу. (Лопата)

3.  Кількість тварин японського гороскопу. (Дванадцять)

4.  Найкоротший день року. (22 грудня)

5.  Електричні ліхтарики для ялинки. (Гірлянда)

6.  Пристрій для катання з гірок. (Санчата)

7.  Вечір перед Різдвом. (Свят-­вечір)

8.  Обрядові різдвяні пісні. (Колядки)

9.  Свято, яке завершує новорічні свята. (Водохрестя)

10.        Новорічний сніп, який, за старим звичаєм, ставили в кутку хати перед Різдвом. (Дідух)

11.        Лісова пташка, яка не спить не лише в новорічну ніч, а й в усі інші. (Сова)

12.        Чарівна торба Діда Мороза. (Мішок)

13.        Планета Сонячної системи, на якій зустрічають Новий рік. (Земля)

14.        Де ця «тварина» на Щедрий вечір ходить, там жито родить. (Коза)

15.        «Зброя» зі снігу. (Сніжок)

Питання для другої команди

1.  Накладка на обличчя з вирізами для очей. (Маска)

2.  Кристалики снігу. (Сніжинки)

3.  Англійський Дід Мороз. (Санта Клаус)

4.  Рік, який буває через кожні чотири. (Високосний)

5.  Зимове взуття, що давно вийшло з моди. (Валянки)

6.  Один із найпопулярніших зимових видів спорту. (Хокей)

7.  Обов’язкова різдвяна страва. (Кутя)

8.  Онука Діда Мороза. (Снігурка)

9.  Вечір під Старий Новий рік. (Щедрий)

10.        Найголовніша новорічна рослина. (Ялинка)

11.        Кількість днів у звичайному році. (365)

12.        Масовий танок з піснями навколо ялинки. (Хоровод)

13.        Коваль, герой повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом». (Вакула)

14.        Перший притулок Божого немовляти. (Ясла)

15.        Транспорт Діда Мороза. (Сани)

Мої статті | Переглядів: 423 | Додав: вчитель | Дата: 06.02.2016 | Коментарі (0)

                                                                         

                                                                Географічний ринг

1.    Який перешийок сполучає Африку з Євразією? (Суецький)
2.    Як називається одиниця виміру солоності води?. (проміле)
3.    Як називається найвища точка гір Анди? (Аконкагуа).
4.    Як називаються умовні точки на земній поверхні, через які проходить вісь Землі? (полюси).
5.    На якому материку розташована гора Косцюшко? (Австралія).
6.    Як називаються велетенські хвилі, викликані підводними землетрусами? (цунамі).
7.    Назвіть найширшу протоку світу. (Дрейка).
8.    Як називається модель земної кулі з контурами суходолу й водних просторів? (глобус).
9.    Назвіть найбільше за площею озеро світу. (Каспійське море). 
10. Як називаються небесні тіла, що не випромінюють власного світла і світять відбитим сонячними світлом? (планети).
11.     Як називається найбільше безстічне солоне озеро Австралії, більшу частину року уявляє собою солончак? (Ейр). 
12.    Як називається паралель, проведена на однаковій відстані від полюсів? (екватор).
13. Як називається найвища вершина Північної Америки? (Мак- Кінлі). 
14.     Як називається прилад для вимірювання атмосферного тиску? (барометр).
15.    Як називається протока, що з’єднує Чорне і Мармурове моря? (Босфор).
16.     Як називається  плаваюча льодова гора материкового походження? (айсберг).
17.     Як називається найглибше озеро планети? (Байкал).
18.     Який материк має площу 24, 2 млн.км.²? (Північна Америка).
19.     Як називається верхній пухкий шар землі, що має родючість? (грунт).
20.    Хто був найвідомішим дослідником Африки, серце якого поховане на цьому континенті? (Д. Лівінгстон).
21.     Як називається природне заглиблення на суходолі, заповнене водою? (озеро).
22.     Як називається найвища гірська система земної кулі? (Гімалаї).
23.     Як називається частина океану, моря, озера, що глибоко вдається в суходіл? (затока).
24.     Як називається крайня південна точка Африки? (мис Голковий).
25.     Яка тварина харчується листям евкаліпта? (коала).
26.     В яких одиницях вимірюють відносну вологість повітря? (відсотках)
27.     Як називається природна зона, що характеризується переважанням трав’яного покриву з чагарниками та окремими деревами? (савана).
28.     Назва яких гір перекладається як "Мідні гори”? (Анди).
29.     Як називається найповноводніша  і найбільша на планеті за площею басейну річка? (Амазонка).
30.     Як називаються постійні вітри, що дмуть від тропічної зони високого тиску до екваторіальної зони низького тиску? (пасати).
31.     Як називається найбільша пустеля земної кулі? (Сахара).
32.     Як називається поверхневий, родючий шар грунту, що вміщує рештки перегнилих рослин і тварин? (гумус).
33.     Назва якої тварини перекладається як "Я вас не розумію”. Де вона мешкає? (кенгуру, Австралія).
34.    Який острів розташовується на південний схід від материка Африка? (Мадагаскар).
35.     Який учений довів рівність людських рас? (Миклухо-Маклай).
36.     Як називаються  сезонні вітри, які дмуть взимку з суходолу на море, влітку – з моря на суходіл?(мусони).
37.     Хто здійснив першу кругосвітню подорож? (Магеллан).
38.     В якій частині світу водиться панда? (Азія).
39.     Як називаються гарячі джерела, періодично діючі у вигляді фонтанів? (гейзери).
40.     Як називається найбільший острів Землі? (Гренландія).
41.     Яке найбільше високогірне озеро світу розміщене в Андах? (Тітікака).
42.     Як називається кораловий острів, який має форму суцільного або розірваного кільця? (атол).
43.     Як називається найвищий водоспад світу? (Анхель).
44.    Які яйцекладні ссавці водяться в Австралії? (качконіс, єхидна).
45.     Який материк був відкритий останнім? (Антарктида).
46.     На території якого материка проживає лінивець? (Пд. Америка). 
47.      Який океан має площу 91 млн.км.²? (Атлантичний).
48.     Скільки всього нараховується кліматичних поясів? (13).
49.     Яке плоскогір’я розташоване на півострові  Індостан? (Декан).
 

Мої статті | Переглядів: 783 | Додав: вчитель | Дата: 08.01.2016 | Коментарі (0)

Географічна гра «Шлях Мандрів»

Мета: узагальнити матеріал за курс географії 7-го класу, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати їх творчі здібності, підвищити інтерес до предмету.

Обладнання: фізична карта світу, комп’ютер, мультимедійний проектор, дзвіночок, стрічки з надписом «Містер Географ», «Міс Географія».

І конкурс «ТЕМА»

(Учасник обирає тему сам. По 6 запитань до кожної теми. Вірна відповідь — 1 бал).

I тема «Африка»

1. Яке місце за площею серед інших материків займає?

(2)

2. Яка найвища вершина Африки?

(Кіліманджаро 5895 м)

3. Яка протока відокремлює Африку від Європи?

(Гібралтарська )

4. До басейну якого океану відноситься р. Ніл?

(Атлантичного )

 

5. На якому острові водяться найменші в світі мавпи?

(о. Мадагаскар)

6. Назвіть крайню південну точку материка.

(м. Голковий)

Мої статті | Переглядів: 330 | Додав: вчитель | Дата: 08.01.2016 | Коментарі (0)

ПАННОЧКА ОСІНЬ

 

                   Конкурсна програма для учениць старших класів

                 Звучить музична заставка. На сцену виходить Ведучий, він – у джинсах,

                               сорочці, яскравій краватці, ведуча – у вечірній сукні.

Ведучий. Добрий вечір, шановні гості! Я радий вас бачити у цьому святковому залі. 

                 За вікном уже відлітають у вирій останні журавлині ключі, в прощальному     

                 танку кружляє багряне листя, облітаючи з дерев. На дворі осінь. 

                 Прекрасна чудова пора.

Ведуча. Добрий вечір, пані та панове! Цього чудового осіннього вечора я рада вас

              вітати у гостинній залі нашої школи. Сьогодні тут відбуватиметься 

              феєричне, музичне, яскраве, багате на сюрпризи свято – конкурсна програма

               «Панночка Осінь». І оскільки учасницями його є дівчата, то цілком логічно,    

               щоб представляв їх представник сильної частини людства.

Ведучий (підходить до Ведучої). Це ти про мене так? А що, сила є! (Показує 

                біцепси).

Ведуча. Що за вигляд? Ми ж домовлялись – оскільки це вечірня розважальна

              програма, то й одяг має бути відповідним – смокінг, метелик.. Ну, в 

              крайньому випадку, чорний костюм і краватка! А ти?

Ведучий. Та я тільки уявив себе у смокінгу – мене перекосило, ніби оцту випив!  

                Звичайно, вам, дівчатам, тільки дай привід покрасуватись у сукнях, а я …

                Тим більше, що моя Осінь:

                                          Ти для мене, Осінь, дівчина на диво!

                                           Джинси по фігурі, зачіска грайлива,

                                           Черевички по асфальту тук-тук-тук,

                                            Вітер вириває парасольку з рук…

                Ну, далі, я ще не придумав. Але заявлю категорично – надворі ХХІ

                століття, демократія, отже, у нашій програмі можуть співіснувати різні

                стилі одягу. Так що домовляємось – витончені, артистичні конкурси

                проводиш ти (сукня ж зобов’язує!), а от експромт, жарти, приколи – це вже          

                моя парафія. О'кей?

Ведуча. О'кей, О'кей, ковбою! Запрошуй уже дівчат до зали!

Ведучий. Із задоволенням! Запрошую на подіум найчарівніших, найрозумніших, 

                найсміливіших дівчат нашої школи! Зустрічайте!

Звучать позитивні програми, дівчата-учасниці заходять до залу,

 проходять по колу і стають у центрі сцени півколом

 

Мої статті | Переглядів: 816 | Додав: вчитель | Дата: 07.01.2016 | Коментарі (0)

Даний  виховний захід можна  проводити   під  час  предметного  тижня  з  географії  та  просто  як  розважальний  захід. 

Виховний захід з географії для учнів 6-10 класів

Мої статті | Переглядів: 563 | Додав: вчитель | Дата: 07.01.2016 | Коментарі (0)

1-10 11-13
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
uCoz